dr. Bóth János összefoglalója
Önkormányzati SZEMBESÍTŐ
2. rész
dr. Bóth János összefoglalója
/2019.október 31-től,hiteles forrásokból/
Amint az Összefogás Vácért a kampányában mondta: „Programunk a szakértelem, a megvalósíthatóság, a demokrácia és a tisztakezű városirányítás programja.”
A fenti program végrehajtása során mit tapasztaltunk a szakértelem vonatkozásában?
Ennek megítéléséhez jó alap a polgármester nyilatkozata, mi szerint ő ösztönös vezető. Ösztönös vezetőre bízni egy város vezetését több mint kockázat, ez vakmerőség. S ami felháborító, hogy ezt a választás után mondja el a nyilvánosságnak. S mindez hova vezetett?
A várospolitikai hozzá nem értés példájaként említhető a kormány által megítélt 4.5 milliárd értékű, többfunkciós sportcsarnok lehetőségének visszautasítása, mindennemű előzetes kormányzati egyeztetés nélkül. A Dunakanyar Színház kormánytámogatott finanszírozásának elvetése is, a város érdekeit sértő döntések közé sorolható. Ezt követően meg álszent módon felháborodtak, hogy a váci turizmus fejlesztésére szánt 4 milliárdot az önkormányzat nem kapta meg. A város megkapta, a váci püspökség révén.
A gazdasági szakértelem is tobzódott a polgármester vezényletével. A nagyszámú, s gyakran értelmetlen ingatlan eladási cunamira azt mondta, hogy - ez nem vagyon felélés, hanem vagyongazdálkodás! Valószínűleg nem ismeri a vagyongazdálkodás fogalmát, ezért le kell írni, hogy az önkormányzati vagyongazdálkodás átfogó tevékenység, amely magába foglalja a pénzgazdálkodást, a pénzügyi eszközökkel kapcsolatos műveleteket, a fizikai vagyonelemekkel kapcsolatos tevékenységet, és az immateriális javakkal történő gazdálkodást egyaránt. Vulgáris közgazdasági ismereteinek szép példája, amikor arról beszél, hogy rossz vagyonból jó vagyont akar csinálni.
Az önkormányzat ágazati területeit nézve sem jó a helyzet.
A beruházások bekerülési költségeinek induláskor gyakran hasraütöttek, a befejezési határidők pedig kiszámíthatatlanul hosszúak. Lásd Márványtér, strandfürdő gyermekmedence, deákvári főtér. S még az sem mondható, hogy nincs rájuk pénz.
A szociális terület sem járt jól.
A Bölcsődék és Fogyatékosok Intézményénél a városvezetés által támogatott szakmaiatlan döntést - a Kormányhivatal közbelépésével -megszüntették, így a speciális csoportban ismételten az integrált nevelés került előtérbe.
Bal kézzel nyúltak a közétkeztetéshez is, ami különösen a Siket Iskolánál okozott gondot/botrányt/.
A jogi, törvényességi színvonal is többször csorbát szenvedett.
A város lakásrendeletét legalább nyolcszor módosították /talán nem véletlenül/. A jogbiztonságról ennyit.
A zárt ülések miatt, s jogszabályba ütközően ezen döntések nyilvánosság előtti elhallgatása révén nem közismert az a fellebbezési tömeg, mely döntően a közterületi feljelentések után keletkezett, erősen rombolva az önkormányzati jóindulatot és méltányosságot.
Szégyen az is, hogy a Petőfi jubileum alkalmából nem voltak képesek törvényes közterületi szoborállítási folyamatot elindítani, és egy Váchoz méltó Petőfi szobrot megfelelő helyen felállítani.
Az egész szellemi milliőre jellemző, hogy évek alatt elemzés, koncepció nem igen készült, a közbiztonsági koncepció is más város anyagának gyenge másolata volt. Innovációkról nem beszélhetünk, ehelyett kellően meg nem indokolt intézményi centralizációk pótcselekvései jelentek meg a kulturális és a szociális szférában.
Tisztelt Választópolgárok!
A kialakult, s a tények alapján bemutatott Összefogás-i szakértelem Váchoz méltatlan. Volt jobb. Legyen jobb! Önökön múlik.
Krónikás